اخبار, مقالات

طریقه نصب قفسه پیچ و مهره ای

نصب قفسه پیچ و مهره

طریقه نصب قفسه پیچ و مهره ای

اگر قصد خرید قفسه پیچ و مهره ای را دارید،بهتر است این مقاله را بخوانید تا با نحوه نصب قفسه پیچ و مهره ای آشنا شوید.بعد از خواندن این مقاله شما می توانید قفسه پیچ و مهره ای را خودتان نصب کنید.
امروزه افراد زیادی در انباری ها، فروشگاهها و مغازه های خود از قفسه پیچ و مهره ای استفاده می کنند.
نصب صحیح قفسه پیچ و مهره ای باعث می شود که بتوانید کاربرد درستی از قفسه پیچ و مهره ای داشته و همچنین باعث می شود مدت زمان بیشتری بتوانید از این قفسه فلزی استفاده کنید.
همچنین بستن و نصب اصولی قفسه پیچ و مهره ای ، امنیت استفاده از این قفسه انباری را افزایش می دهد.پس هر چند که نصب قفسه پیچ و مهره ای امری آسان می باشد،اما دقت در نصب صحیح قفسه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

 

نکات نصب قفسه پیچ و مهره ای

نصب قفسه پیچ و مهره ای امری آسان است که اگر اندکی به امور فنی آشنایی داشته باشید از پس آن برخواهید آمد.اما به هنگام نصب قفسه پیچ و مهره ای نکات مهمی وجود دارد که رعایت آنها باعث افزایش ایمی و افزایش کارایی قفسه انباری شما می شود.
یکی از مهمترین نکات در هنگام نصب قفسه پیچ و مهره ای در نظر گرفتن فضای انباری و فروشگاه است به گونه ای که قفسه ها طوری نصب گردند که شما به راحتی بتوانید به کالاهای مورد نیاز که قرار است بر روی قفسه قرار دهید، دسترسی داشته باشید.
داشتن نظم در چیدمان قفسه ها و کالاهای رو آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
نکته دیگر ومهم در نصب قفسه پیچ و مهره ای،دقت در بستن پیچ و مهره های قفسه می باشد.سعی کنید پیچ و مهره ها را حسابی سفت کنید تا امنیت قفسه ، مشتریان و کالاهایی مه بر روی قفسه قرار می گیرند را تامین کرده باشید.

 

 

مراحل نصب قفسه پیچ و مهره ای | روش نصب قفسه پیچ و مهره ای

نصب قفسه پیچ و مهره ای شامل چند مرحله می باشد که لازم است این مراحل به ترتیب و با دقت بررسی شوند تا در نهایت امر نصب قفسه پیچ و مهره ای با دقت و به درستی انجام شود.

مراحل نصب قفسه پیچ و مهره ای به شرح زیر می باشد.

 

بررسی اندازه پایه قفسه پیچ و مهره ای

اولین مرحله در نصب قفسه پیچ و مهره ای بررسی نبشی قفشه پیچ و مهره ای یا همان پایه قفسه پیچ و مهره ای می باشد.به این صورت که پایه ها را به صورت افقی بر روی زمین و در کنار هم قرار می دهیم.سوراخ های روی پایه های مختلف باید دقیقا کنارهم افتاده و با هم تناسب داشته باشند در غیر این صورت این پایه قفسه به صورت استاندارد تولید نشده اند.
اگه پایه ها باه تراز نباشند و سوراخ ها دقیقا در کنار هم قرار نگیرند،کفی ها در قفسه با هم تراز نبوده و طبقات شیب دارد و کج و ناهمگون خواهند بود.

 

 

مشخص کردن فاصله بین طبقات قفسه پیچ و مهره ای

در این مرحله شما باید فاصله بین طبقات این قفسه انباری را مشخص کنید.اولین صفحه قفسه ،مربوط به طبقه اول قفسه بوده و فاصله طبقه اول را با زمین مشخص می کند.فاصله طبقه اول قفسه را باید با دقت و کم اندازه بگیرید.این فاصله را ما معمولا ما کم میگیریم تا در صورت سقوط این طبقه بر روی زمین ،صدمه ای به محصولات روی قفسه وارد نشود.
حال که جای کفی طبقه اول را روی ۴ عدد پایه قفسه مشخص کردید، جای مابقی طبقات بر روی پایه ها را با شمردن تعداد سوراخ های روی پایه یا همان نبشی قفسه مشخص کنید.به این ترتیب با شمردن سوراخ های روی پایه ها قادر خواهید بود ارتفاع هر یک از طبقات را تعیین کنید.
فاصله بین طبقات به اختیار شما بوده و هرچقدر تعداد سوراخ های بیشتری را روی میله بشمارید،فاصله بین طبقات بیشتر می شود.

 

 

بستن پیچ و مهره قفسه

دو عدد از پایه ها را به صورت موازی و به فاصله عرض کفی قفسه روی زمین قرار داده و کفی قفسه را در سوراخ مد نظر که قبلا روی پایه مشخص کرده اید بوسیله پیچ و مهر نصب کنید.دقت کنید که هریک از پیچ و مهره ها را باید در سوراخ های موازی قرار دهید.به طور مثال اگر طبقه دوم را بر روی سوارخ شماره ۱۵ می خواهید نصب کنید، این عدد را در هر ۴ عدد پایه قفسه لحاظ بفرمایید.
حال پیچ و مهره ها را بوسیله آچار کاملا سفت کنید.حالا دو عدد پایه دیگر را نیز به کفی قفسه پیچ کنید و قفسه را به صورت افقی و در محل قرارگیری قفسه قرار دهید.

 

قفسه پیچ و مهره ای

تراز کردن قفسه با دیوار

حالا که قفسه را به صورت عمودی قرار دادید، تراز بودن هریک از طبقات آن را با دیوار بررسی کنید تا طبقات کاملا با هم موازی باشند و هیچ یک از طبقات دارای شیب نباشند.

 

 

نصب قفسه پیچ و مهره ای به دیوار

معمولا قفسه های پیچ و مهره ای با توجه به ضخامت ورقی که در ساخت آن انتخاب شده، از ۷۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم بار را می توانند تحمل کنند.
این قفسه ها حالت خودایست دارند و بخاطر ۴ عدد پایه ای که دارند میتوانند به صورت خودایست قرار بگیرند اما برای حفظ ایمنی بیشتر و جلوگیری از لنگر انداختن این قفسه فلزی، بهتر است آن را بوسیله پیچ رولپلاک به دیوار مهار کنید تا ایمنی نصب قفسه را تضمین کنید.

 

 

کلام آخر

نصب قفسه پیچ و مهره ای کاری بسیار ساده است در صورتیکه نکات گفته شده به خوبی رعایت گردند.
اگر شما اندکی به امور فنی آشنایی داشته باشید می توانید به راحتی از پس نصب قفسه پیچ و مهره ای انباری بربیاید اما درصورتی که باز هم نیاز به نصاب برای انجام خدمات نصب قفسه دارید، همکارران ما در فروشگاه پاپکو شلف می توانند یاریگر شما در این زمینه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *